Tlapnet podpora, vyrieši bleskurýchlo váš problém

Ing. Jiří Tlapák, MBA

Ing. Jiří Tlapák, MBA

Pamätáte si na začiatky podnikania a ako to všetko začalo?

Je to už dávno, ale na to sa nezabúda. Tlapnet vlastne vznikol vďaka vtedajšiemu Českému Telekomu. Internet bol ešte v plienkach, všetko bolo cez vytáčané pripojenie, platilo sa za minútu. Každého pätnásteho v mesiaci dostávali moji rodičia obrovské "vzrušenie" z účtu. Keďže peňazí nebolo nazvyš, dostal som nôž na krk
že musím obmedziť svoje internetové aktivity. Samozrejme, že sa mi to nepáčilo, a tak som prišiel s nápadom: "Urobme si vlastné pripojenie, pripojme niekoľko ľudí v lokalite a podeľme sa o náklady". Rodičia mali našetrené peniaze na novú pohovku do obývačky a nakoniec mi zverili spomínané peniaze na pohovku.

To, že sme chvíľu nemali v obývačke vhodné miesto na sedenie a že pripojenie vlastného domu trvalo mnoho mesiacov, nás nezastavilo. Nejako sa to celé zvrtlo a čoskoro sme zistili, že to bude oveľa väčší projekt, než sme pôvodne zamýšľali. Nebolo to však zadarmo. Prvých niekoľko tisíc klientov sme mali len ja a môj otec. Vstávali sme skoro ráno a chodili spať neskoro večer alebo skoro ráno. Niekoľko rokov žiadne voľno, žiadne dovolenky. Postupne sme začali pridávať ďalších kolegov a nakoniec sa veci rozbehli správnym smerom. Nikdy sme však nepoľavili a nevzdávali sa, vždy sme všetko robili na 100 % a s maximálnym úsilím. To všetko nás posilnilo a dostalo nás tam, kde sme dnes.

Kam sa spoločnosť posunula od svojich začiatkov?

Tento posun je naozaj obrovský. Zmenili sme sa organizačne, personálne, technologicky, veľkostne aj obchodne. Na začiatku sme boli len dvaja, dnes nás je viac ako sto. Máme niekoľko divízií, ktoré sa špecializujú na konkrétne odvetvia, ako sú IT, výstavba a implementácia optických sietí, call centrum a predaj. Každá divízia má svojich špecialistov s dlhoročnými skúsenosťami. Používame najmodernejšie technológie a zariadenia. V Českej republike pripájame viac ako 80 tisíc domácností vo viac ako 1000 lokalitách. Rozšírili sme sa aj na Slovensko, kde pripájame už viac ako 6000 klientov. Naše telekomunikačné aktivity rozvíjame aj v Afrike - konkrétne v Tanzánii. V súčasnosti patríme medzi 10 najväčších internetových spoločností v krajine.

Čím je vaša spoločnosť iná - čím sa líšite od konkurencie?

Naša spoločnosť bola založená ako rodinný podnik otca a syna a v tomto duchu sa snažíme pracovať aj dnes. Osobne sa snažím zúčastňovať na všetkých firemných stretnutiach a podujatiach. Fungujeme na vlastných informačných systémoch. Snažíme sa pružne reagovať na rýchlo prichádzajúce zmeny v legislatíve a v iných segmentoch telekomunikačného trhu. Každý v našej spoločnosti má možnosť vyjadriť svoj názor, nech je akýkoľvek. Snažíme sa byť blízko našim klientom, zisťujeme, ako sú spokojní s naším pripojením a kvalitou poskytovaných služieb. Tomu prispôsobujeme aj naše interné postupy. Každé naše pripojenie musí prejsť rozsiahlym kontrolným mechanizmom a musí byť riadne zdokumentované. Uprednostňujeme kvalitu pred kvantitou a snažíme sa, aby naši klienti boli čo najviac spokojní. Prevádzkujeme vlastné call centrum, ktoré je otvorené nepretržite, máme sieť pobočiek, kam môžu klienti prísť osobne riešiť svoje požiadavky. Nebojíme sa žiadnych výziev a neustále zlepšujeme naše pokrytie a parametre pripojenia.

Ako vidíte budúcnosť telekomunikačného trhu a spoločnosti Tlapnet?

Trh sa za posledných niekoľko rokov výrazne skonsolidoval. Tlapnet preto kúpil niekoľko spoločností v Českej republike a na Slovensku, čo nám umožnilo rozšíriť naše siete do nových lokalít a získať viac zákazníkov. Trh sa postupne nasýti a parametre čiastkových sietí, najmä ich rýchlosť, sa postupne zjednotia. V budúcnosti bude rozhodujúca kvalita poskytovaných služieb - aká je stabilita služieb, ako rýchlo je vyriešená vaša požiadavka v prípade problému, ako s vami komunikuje spoločnosť a jej zamestnanci. O budúcnosť Tlapnetu sa neobávam, ale menšie spoločnosti to budú mať pravdepodobne ťažké. V rámci podpory menších firiem máme pre takéto spoločnosti otvorenú sieťovú schému - kde im umožňujeme poskytovať služby cez našu infraštruktúru, čo im prináša výrazné úspory na ľudských zdrojoch a investíciách do vlastnej infraštruktúry.

Ďakujem za rozhovor.

Jirka